7 oktober 2010

Kissemiss?


Idag kom Douglas hem från dagis och fick som vanligt lite mellanmål och jag och Sofie tog en kaffe.
Efter en stunds tystnad och funderande säger Douglas:
-Jag vil ha en kisse.
-Men Douglas, vi har ju en kisse, vi har ju Nessa.
-Nä, inte Nessa.
-Jo Nessa är en kisse.
-Nä, inte Nessa.
-Nähä, vill du ha en egen kattunge?
-mmm
-Ja det är ju klart, Nessa är ju pappas gamla kisse. Vi får se om det kommer hem en liten kattunge snart!!

Till saken hör ju att när Nessa är inte någon direkt naturlig mamma, hon hatar andra katter.
När jag hade haft Nessa i ungefär ett år så skaffade jag en till liten kattunge och en dag när jag kom hem så var hon puts väck, iofs var fönstret öppet så hon kan ju flugit ut där.
Om Nessa är den skyldiga eller inte vet jag inte men dom få dagarna den andra kattungen var där var ett helvete.
Nessa är ju typ 7 år nu så hon har väl max 5-6 år kvar men då är ju Douglas 9 år och Silaz 7 år.
  



1 kommentar:

Lollo sa...

Mördar-Nessa!!!
Nä då...hon är säkert snäll, innerst inne!
Miss you guys! Puss